Instalarea unei sarcini este intotdeauna un moment foarte important pentru orice femeie. Daca nu sunt folosite metode de contraceptie sau femeia isi doreste un copil sarcina poate sa apara mai repede decat isi poate inchipui. Este suficient ca actele sexuale neprotejate sa se desfasoare cat mai des in perioadele fertile si sarcina poate sa apara la cateva zile de la inseminarea pe cale naturala. Desi o femeie poate sti cand anume ramane insarcinata, data precisa a instalarii sarcinii si a inceperii dezvoltarii fatului este greu de stabilit.

Totusi, cu ajutorul tehnologiei moderne putem calcula data exacta a conceperii copilului pentru a sti cand anume vom naste. E suficient sa cautam un calculator sarcina online si din doua click-uri vom descoperi cu aproximatie mare cand a aparut sarcina dorita. Varsta copilului e calculata foarte simplu, de la prima zi a ultimei menstruatii. Se introduce data respectiva in calculator, se adauga durata menstruatiei regulate, dar si perioada de fertilitate a femeii, iar la final se poate afla cu precizie mare data conceptiei, varsta gestationala si data cand copilul se va naste natural. Prin utilizarea unui calculator sarcina, impreuna cu ultrasunetele si cu masuratorile de specialitate, facute doar in cabinetele ginecologice, mamica poate sti cat de mult a evoluat sarcina si in ce perioada a sarcinii se afla deja. La femeile care au o mentruatie regulata conceptia apare la 11-12 zile dupa prima zi a ultimului ciclu menstrual.

E cam complicat de aflat cand incepe exact ovulatia, asa ca rezultatele pot sa aiba si o erata de cateva ore, de o zi, doua, dar calculatorul e foarte util pentru orientare si pentru stabilirea unor detalii clare despre sarcina, pana sa ajungem la medic. In functie de menstruatie data nasterii va fi undeva la 40 de saptamani de la prima zi a ciclului. E interesant de stiut ca doar 5% din bebelusi vin pe lume exact la cele 40 de saptamani teoretice, cam toata lumea se naste cu cateva ore, zile peste data estimata a nasterii.


citeste tot

De foarte multe ori cei care trec de la un regim bogat, cu de toate, la un regim mai restrictiv dau de o problema grava. Le e foame mereu si daca mananca tot nu se satura si ar mai manca. Creierul raspunde atat de violent pentru ca nu ii plac schimbarile, iar noi trebuie sa ne conformam cumva si mancam, mancam pana cand nu mai putem sa suportam atata mancare si cedam. Poate cea mai mare eroare pe care o face oricine si care duce la mancatul fara saturare este plecatul de acasa fara a manca nimic. Micul dejun e sarit mereu. Micul dejun, ca si celelalte mese, au rostul lor. Micul dejun e masa cea mai importanta din zi pana la urma, ea ne ajuta sa avem energie si sa ne simtim bine toata ziua.

Pe parcursul zilei mai mancam cand apucam, de regula de la fast-food, seara poate sarim si peste cina si mancam noaptea tot ce gasim prin frigider ca sa ne potolim foamea. Si daca mananci noaptea apare digestia dificila, de lunga durata, toate organele continua sa functioneze chiar daca noi dormim si ar trebui sa stea. Apar balonari, dureri, senzatii de rau, ne trezim, ba mai mergem si la baie ca sistemul digestiv si urina isi fac treaba ca ziua. Ficatul are cel mai mult de suferit, noaptea produce glucoza si dimineata vom avea glicemie uriasa care va duce la diabet intr-un final. Alta greseala care duce la mese care nu ne satura este mancatul in fata calculatorului, televizorului. Asa se intampla cu micutii care uita sa mai plece de la televizor. Satietatea tine de creier, trebuie sa vedem ce mancam ca sa spunem ca suntem satui, trebuie sa mestecam constienti tot, cat mai bine, ca sistemul digestiv sa stie ca a primit cat are nevoie ca sa isi faca treaba. Daca nu privim mancarea, un gest simplu, vom ajunge sa manacam de doua ori mai mult, dar fara sa ne simtim satui cand ne ridicam de la masa. Pe langa acest mic truc e bine sa mancam de mai multe ori in zi, dar cantitati mai mici, mesele sa fie echilibrate, adica sa oferim organismului tot ce are nevoie pentru un interval orar. E crucial sa bem suficiente lichide sub orice forma, sa evita fast-food-ul, junk-food-ul, sa avem un stil de viata sanatos si sa facem miscare cat mai multa pentru a scapa de calorii.

Regimul alimentar nu trebuie sa fie nici unul plin de tot felul de mancaruri, dar nici unul sarac, sa ne infometam fara rost. Echilibrul e secretul, corpul are nevoie de toate, dar in cantitati moderate. Asa ne vom satura si vom reusi sa ne mentinem sanatosi si apti de munca chiar si la varste mai inaintate. Ca o ultima recomandare e bine sa incepeti un astfel de regim inca din copilarie, parintii trebuie sa fie cat se poate de responsabili si sa isi dea seama ca orice lucru pe care il dau copilului ii poate influenta dezvoltarea si regimul viitor. Cum inveti sa mananci cand esti mic asa vei manca si cand vei creste, deci o alimentatie sanatoasa in copilarie e baza pentru o alimentatie potrivita in viata de adult atat de tumultoasa si complicata.


citeste tot


© Studentisme.ro Blog