Nu te saturi cand mananci destul? Problema e simpla si se poate rezolva cu putina vointa

De foarte multe ori cei care trec de la un regim bogat, cu de toate, la un regim mai restrictiv dau de o problema grava. Le e foame mereu si daca mananca tot nu se satura si ar mai manca. Creierul raspunde atat de violent pentru ca nu ii plac schimbarile, iar noi trebuie sa ne conformam cumva si mancam, mancam pana cand nu mai putem sa suportam atata mancare si cedam. Poate cea mai mare eroare pe care o face oricine si care duce la mancatul fara saturare este plecatul de acasa fara a manca nimic. Micul dejun e sarit mereu. Micul dejun, ca si celelalte mese, au rostul lor. Micul dejun e masa cea mai importanta din zi pana la urma, ea ne ajuta sa avem energie si sa ne simtim bine toata ziua.

Pe parcursul zilei mai mancam cand apucam, de regula de la fast-food, seara poate sarim si peste cina si mancam noaptea tot ce gasim prin frigider ca sa ne potolim foamea. Si daca mananci noaptea apare digestia dificila, de lunga durata, toate organele continua sa functioneze chiar daca noi dormim si ar trebui sa stea. Apar balonari, dureri, senzatii de rau, ne trezim, ba mai mergem si la baie ca sistemul digestiv si urina isi fac treaba ca ziua. Ficatul are cel mai mult de suferit, noaptea produce glucoza si dimineata vom avea glicemie uriasa care va duce la diabet intr-un final. Alta greseala care duce la mese care nu ne satura este mancatul in fata calculatorului, televizorului. Asa se intampla cu micutii care uita sa mai plece de la televizor. Satietatea tine de creier, trebuie sa vedem ce mancam ca sa spunem ca suntem satui, trebuie sa mestecam constienti tot, cat mai bine, ca sistemul digestiv sa stie ca a primit cat are nevoie ca sa isi faca treaba. Daca nu privim mancarea, un gest simplu, vom ajunge sa manacam de doua ori mai mult, dar fara sa ne simtim satui cand ne ridicam de la masa. Pe langa acest mic truc e bine sa mancam de mai multe ori in zi, dar cantitati mai mici, mesele sa fie echilibrate, adica sa oferim organismului tot ce are nevoie pentru un interval orar. E crucial sa bem suficiente lichide sub orice forma, sa evita fast-food-ul, junk-food-ul, sa avem un stil de viata sanatos si sa facem miscare cat mai multa pentru a scapa de calorii.

Regimul alimentar nu trebuie sa fie nici unul plin de tot felul de mancaruri, dar nici unul sarac, sa ne infometam fara rost. Echilibrul e secretul, corpul are nevoie de toate, dar in cantitati moderate. Asa ne vom satura si vom reusi sa ne mentinem sanatosi si apti de munca chiar si la varste mai inaintate. Ca o ultima recomandare e bine sa incepeti un astfel de regim inca din copilarie, parintii trebuie sa fie cat se poate de responsabili si sa isi dea seama ca orice lucru pe care il dau copilului ii poate influenta dezvoltarea si regimul viitor. Cum inveti sa mananci cand esti mic asa vei manca si cand vei creste, deci o alimentatie sanatoasa in copilarie e baza pentru o alimentatie potrivita in viata de adult atat de tumultoasa si complicata.

FacebookGoogle+Twitter

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


© Studentisme.ro Blog